صنایع روشنایی آداک نور

بیسون صنعت

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوسترهای موجود در بازار!

در این میان، لوسترها یکی از وسایلی هستند که بیشتری قدرت را در تغییر حس و حال محیط دارند. بسته به سبک انتخابی شما، یک لوستر می تواند چشمگیری، لوکس بودن، ظرافت، سبک یکپارچه سازی با بقیه وسایل و یا راحتی را به هر اتاق اضافه کند. ما در این مقاله قصد داریم برای کمک به شما در مسیر یافتن لوستری مناسب برای فضا، کمک کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر نورپردازی یا به طور ویژه “نور” بر سلامت روان بارها از نظر علمی ثابت شده است. به همان اندازه که سرگرمی‌های مختلف، دوستان مورد اعتماد و تغذیه خوب بر نشاط و احساس مثبت ما تاثیر می‌گذارند، فضایی با نور مناسب و صحیح نیز باعث ایجاد آرامش، کمک به تمرکز یا افزایش انرژی و بهره‌وری می‌شود. با این حال، چیزی که به راحتی در مطالعات و تحقیقات بررسی نشده و تشخیص داده نمی‌شود، تأثیری است که چراغ‌های روشنایی از نظر زیبایی‌ دارند. توجه به اینکه چقدر راحت می‌توان یک اتاق را با افزودن چراغ‌های مناسب تغییر داد، می‌تواند راهنمای ما برای ایجاد نورپردازی بهینه یک فضا باشد.

۱. لوستر سنتی یا معمولی

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوستر در بازار
به طور دقیق، در برخی منابع طراحی داخلی، بین لوسترها دو نوع تفاوت قائل می‌شوند: لوسترهای سنتی یا معمولی که آن‌ها را می‌شناسیم و در بیشتر محیط‌ها به کار می‌روند و لوسترهایی که طراحی طبقه‌ای دارند. لوسترهای سنتی ظاهر متداولی دارند و همچنین بدون در نظر گرفتن ابعاد و طرح، در محیط‌های مختلفی استفاده‌پذیر هستند. این دسته از لوسترها، دارای سرپیچ‌های متداول بوده و بسیاری از آن‌ها دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند ال ای دی می‌باشند.

۲. لوستر طبقه‌ای

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوستر در بازار
برخلاف نوع سنتی، چراغ‌های لوستر پله‌ای در چند سطح قرار دارند. ابتدایی‌ترین نوع دارای دو سطح است اما هیچ محدودیتی برای تعداد شاخه‌ها در این دسته از لوسترها وجود ندارد. تا زمانی که ارتفاع فضای موردنظر به اندازه کافی بلند باشد، می‌توانید از انواع لوسترهای طبقه‌ای استفاده کنید. این نوع لوستر می‌تواند در هر سبکی عرضه شود، اگرچه به دلیل ابعاد بزرگی که دارد، نسخه‌های چندلایه‌تر به نسبت تعداد طبقات، ظرافت بیشتری پیدا می‌کنند. لوسترهای طبقه‌ای به اتاق ظرافت و تجمل می‌بخشند و نقطه کانونی بصری ایجاد می‌کنند که بازسازی آن به روش‌های دیگری دشوار است.

۳. لوستر کریستالی

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوستر در بازار
لوستر کریستالی همان سبک لوستری است که با شنیدن کلمه “لوستر” فوراً به ذهن ما خطور می‌کند. به طور کلی این سبک، لوسترهایی را توصیف می‌کند که چراغ‌ها یا طبقات آن‌ها توسط کریستال‌های سنگی یا شیشه‌ای احاطه شده یا به آن متصل هستند. کریستال‌ها به خودی خود زرق و برق خاصی به وسایل روشنایی می‌بخشند، اما هدف اصلی استفاده از آن‌ها در لوستر، شکستن نور ساطع‌شده و ایجاد انعکاس‌های رنگین کمانی زیبا در این فرآیند است.

به دلیل ظرافت، لوسترهای کریستالی برای اتاق‌های مجلل مناسب‌تر هستند و به هر محیط رسمی، شکوه می‌بخشند. به دلیل داشتن سبک آراسته، حتی کوچک‌ترین لوسترهای کریستالی نیز چشم‌ها را به خود جلب کرده و بهترین کارایی دارند. با این حال، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند نقش مهمی را در زیبایی محل ایفا کنند. همچنین در بسیاری از مواقع به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده و سایر وسایل محیط را بر اساس لوستر در محیط قرار می‌دهند.

۴. لوستر شیددار

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوستر در بازار
همانطور که در تصویر می‌بینید، لوسترهای شیشه‌ای، سبک لوسترهایی هستند که با شید‌های شیشه‌ای در اطراف لامپ‌های جداگانه طراحی شده‌اند. لوسترهای شیددار معمولاً دارای کاسه‌های شیشه‌ای هستند که ممکن است مات یا شفاف باشند. این کاسه‌های شیشه‌ای به پخش بهتر نور کمک کرده و همچنین ظاهری جدید و ویژه را در لوستر ایجاد می‌کنند.

زیبایی لوسترهای شیشه‌ای یا شیددار، تنوع لوسترهای موجود در این سبک است. این سبک از لوستر انواع مختلفی دارد، از روستیک گرفته تا لوستر کریستالی. این موضوع باعث می‌شود شما بتوانید برای هر محیطی لوستر شیددار مناسب را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزیت‌های این دسته از لوسترها، این است که می‌توانید به راحتی با انتخاب رنگ شید مطابق با مبل، رنگ دیوار، پرده‌ها و… سبک لوستر را طوری جلوه دهید که گویی مخصوص اتاق شما ساخته شده است

لوسترهای شیشه‌ای واقعی با روکش‌های شفاف معمولاً در اتاق‌هایی که نور طبیعی در آن‌ها وجود داشته یا مکان‌هایی که به نور خوب و روشن نیاز دارید (مانند یک اتاق مطالعه یا یک فضای ناهار خوری با طرح باز آشپزخانه) مناسب‌تر هستند. از سوی دیگر، با لوسترهای شیددار، می‌توانید به طور موثر جلوه نوری مناسب‌تری ایجاد کنید.

۵. لوستر شمعی

معرفی کامل 12 مدل از انواع لوستر در بازار
سبک شمعی می‌تواند یکی از این دو نوع باشد: یک لوستر با شاخه‌هایی که شبیه شمع هستند یا لوستری با استفاده از شمع‌های واقعی برای چراغ که البته این مدل در لوسترهای قدیمی استفاده می‌شد. معمولاً برای این نوع لوسترها باید لامپ‌هایی انتخاب کنید که ظاهری مانند شعله‌های شمع دارند، یعنی همان لامپ‌های اشکی و شمعی که دارای سرپیچ E14 هستند.

البته نوع دوم لوسترهای شمعی، به دلیل حالت قدیمی و نوستالژی‌ای که در فضا ایجاد می‌کند، در نیان مردم مختلف مورد توجه قرار گرفته است. هرچند این نوع لوستر برای نورپردازی محیط مناسب نیست و نور مناسبی را فراهم نمی‌کند، اما شما می‌تواند از آن برای محیط‌هایی که از نور طبیعی زیادی بهره می‌برند استفاده کنید تا کمبود نور لوستر جبران شود.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


05134373343 :مشاوره رایگان